Jennifer Niven: All the bright places

Képtalálat a következőre: „all the bright places”
Megejtően szép kamasz szerelem három hónapja ez a sodró lendületű és megrázó történet, de még ennél is több: élet, halál, betegség, előítéletek és megbélyegzés, önfeláldozó igyekezet, gyász és a tragédiából való katartikus feltámadás körül forog Theo és Violet love storyja. A két végzős középiskolás fiatal öngyilkosságra készülve ismerkedik meg az iskola óratornyának keskeny párkányán állva. Ki menti meg a másik életét? Ki a felelős a másikért? Ki és mit tehet (tehetne) a leselkedő végzet ellen? Bepillanthatunk egy szeretnivaló fiú gondolat- és érzésvilágába, gyermekkori traumáiba, amelyek elkerülhetetlenül sodorják őt a kezdettől fogva sejthető végzet felé. A paradox módon felemelő vég mégis meglepetést tartogat az olvasónak, és egyhamar nem feledjük, ahogy Theót sem, aki rövid, üstökösszerű létével új életre serkenti szerelmét, Violetet.


Ez volt életem első könyve, amit angolul olvastam kb. egy éve. Most pedig egy héttel ezelőtt újra elkezdtem és csodák csodája: minden szót értettem belőle. Lassan több mint egy éve rendszeresen olvasok angolul könyveket, amiknek sok előnye van. Nehéz belekezdeni, tudom, de szerintem megéri a fáradtságot, mert utána ha kijön egy könyv, amit naggyon szeretnél elolvasni, akkor már az angol megjelenés után el tudod, plusz angol szövegértést tanulsz, és még szókincset is fejleszt. Én mindenkinek ajánlom figyelmébe ezt a könyvet, aki el szeretne kezdeni angolul olvasni, könnyű nyelvezete van, de én is úgy olvastam végig, hogy ott volt mellettem a google fordító... :D Ezenfelül edig eszméletlen jó története van:FIGYELEM! SPOILER ALERT! HA EL AKAROD OLVASNI, NE OLVASD EL A KÖVETKEZŐ BEKEZDÉST!



A két főszereplő - Finch és Violet - az iskola óratornya tetején találkoznak össze, majd amerikai földrajz órán egy párba kerülnek és közösen fedezik fel egész Indianapolist. Érdekes, hogy a fiú milyen különleges szemszögből nézi a világot, a lány pedig erre hogy reagál. Azzal szerintem még nem lövöm le a poént ha elárulom: összejöttek. Ezután Finch elkezd egyre többet gondolkozni az életen és a világon, majd egyszer csak köddé válik. Senki sem tudja hol van és mit csinál, amíg...

Na szerintem ezzel már túl sokat elárultam. :) Szóval szerintem egy nagyon érzelmekkel teli könyv, ne ezt olvasd el ha éppen könnyű olvasmányra vágysz, nekem hetekig ez forgott utána a fejemben. 

Értékelés: 5/5*


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések