Anne C. Voorhove - Liverpool Street

„Ha ​Mamu engem egyedül akarna Angliába küldeni, megszöknék, és addig bujdosnék, amíg el nem megy a vonat nélkülem! Semmiképpen sem utaznék a szüleim nélkül…”
1939 tele, Liverpool Street vasútállomás, London. Egy tizenegy éves berlini kislány, Ziska Mangold leszáll a vonatról. Nem akármilyen vonat ez, hanem egyike azoknak a gyermektranszportoknak, amelyek közel tízezer fiút és lányt menekítettek ki a náci Németországból. Ziska pontosan tudja, mit akar: amint lehet, ki kell juttatnia a szüleit és legjobb barátnőjét, Bekkát is. Ám nem sok ideje marad, a gyilkos háború már előreveti árnyékát. Ziskára egy idegen család, egy idegen nyelv, honvágy és bizonytalanság vár – de egyúttal élete legnagyobb kalandja is. Hét évvel később pedig meg kell hoznia egy nehéz döntést.
Anne C. Voorhoeve izgalmas, lebilincselő regénye azokról a zsidó gyerekekről szól, akiket a náci uralom alatt a szüleik nélkül „transzportáltak” Angliába, nevelőszülőkhöz. A szerző rendkívüli beleérzéssel veti papírra Ziska Mangold történetét, aki eleinte nem is tudja igazán felfogni, mit jelent zsidónak lenni.
Szokatlan látásmód, megindító történet a megmenekült gyermekek sorsáról.

Nekem, amikor először elolvastam a fülszöveget nem igazán tetszett. Nem tűnt az én stílusomnak, én inkább tipikus romantikus regény kedvelő vagyok, úgyhogy nem ez volt a figyelmem középpontjában. Ám akkor voltam 8.-as, és pont olyankor fejeztük be a második világháborút, így még a hatása alatt voltam a háború borzalmainak. Nem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni, hisz a romantikus szál nagyon pici, akár ki is lehetni venni a történetből. De ahhoz képest, hogy annyira nem érdekelt az elején, amikor elkezdtem, nem tudtam lerakni. Körülbelül három nap alatt kiolvastam, de amikor fölnéztem az ebook-ból és rácsuktam a tetejét, 10 percig csak néztem magam elé tátott szájjal és próbáltam földolgozni azt, amit olvastam. Ennek a könyvnek a hangulata teljesen átadja a világháború borzalmait a német és az angol oldaltól is. Egyszerűen imádom, hogy egy zsidó kislány szempontjából olvassuk a történetet. Engem nagyon meghatott és megrázott a történet, remélem nektek is úgy fog tetszeni a történet, mint nekem.
 Értékelés: 5/5 (az a helyzet, hogy szerintem ebben a sorban nem is fogtok mást látni csak 5-ös értékelést, mivel csak azt osztom meg, ami igazán tetszik :D )

És egy kis zene a végére. Mostanában nagyon rákaptam a filmzenékre és van egy film amit nemrég láttam a moziban, annak a betétdalait nagyon tudom ajánlani (na és persze a filmet is) : Katt ide

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések